Доктор педагогічних наук Джекі Герштейн вирішила зайнятися питанням особливостей сучасної освіти і створила просту таблицю, в якій намітила основні відмінності системи освіти 21-го століття від традиційного. На думку доктора Герштейн, існуючі відмінності стосуються чотирьох аспектів: ролей вчителя і учня, навчальних програм, системи оцінки та педагогіки.
Її висновки в найзагальнішому вигляді виглядають наступним чином.
Роль вчителя
Учитель більше не є «мудрецем на сцені» і єдиним джерелом знань у класі. Він, скоріше, підштовхує учнів. Вчителя сьогодні - лише тренери та наставники, які направляють своїх учнів до нових відкриттів в їх пізнавальній подорожі.
Роль учня
Учні також стали більш відкритими в сучасній освіті. Вони більше не є пасивними слухачами, чия роль обмежується споживанням того, що їм пропонують інші. Сьогоднішні школярі та студенти беруть активну участь у створенні та спільному використанні знань.
Навчальний план
У традиційній системі навчання існував єдиний рецепт для всіх, який спирався на одні й ті ж підручники і методички. Сучасні програми більш різноманітні, диференційовані і мають безліч самих різних джерел.
Педагогіка
Педагогіка є дзеркалом, в якому відображаються перераховані вище зміни. Навчання сьогодні будується не навколо фігури вчителя, а навколо фігури учня. Омани і помилки вважаються здоровими ознаками процесу навчання, а погану поведінку розглядають як «можливість для зростання і часто коригується за допомогою зусиль групи».
Оцінка
Тепер оцінка - це не порожній запізнілий показник. На сьогоднішній день найчастіше використовується формативне оцінювання діяльності учнів, завдання якого - стежити за результатами день у день, а не оцінювати рівень знань дітей посфактум.
Джерело: http://newtonew.com/blog/posts/157
Її висновки в найзагальнішому вигляді виглядають наступним чином.
Роль вчителя
Учитель більше не є «мудрецем на сцені» і єдиним джерелом знань у класі. Він, скоріше, підштовхує учнів. Вчителя сьогодні - лише тренери та наставники, які направляють своїх учнів до нових відкриттів в їх пізнавальній подорожі.
Роль учня
Учні також стали більш відкритими в сучасній освіті. Вони більше не є пасивними слухачами, чия роль обмежується споживанням того, що їм пропонують інші. Сьогоднішні школярі та студенти беруть активну участь у створенні та спільному використанні знань.
Навчальний план
У традиційній системі навчання існував єдиний рецепт для всіх, який спирався на одні й ті ж підручники і методички. Сучасні програми більш різноманітні, диференційовані і мають безліч самих різних джерел.
Педагогіка
Педагогіка є дзеркалом, в якому відображаються перераховані вище зміни. Навчання сьогодні будується не навколо фігури вчителя, а навколо фігури учня. Омани і помилки вважаються здоровими ознаками процесу навчання, а погану поведінку розглядають як «можливість для зростання і часто коригується за допомогою зусиль групи».
Оцінка
Тепер оцінка - це не порожній запізнілий показник. На сьогоднішній день найчастіше використовується формативне оцінювання діяльності учнів, завдання якого - стежити за результатами день у день, а не оцінювати рівень знань дітей посфактум.
Джерело: http://newtonew.com/blog/posts/157
Немає коментарів:
Дописати коментар