Погодьтеся, завжди складно почати навчальну дискусію. Часто учням складно висловити свою думку. Вони не завжди впевнені у своїй правоті, не можуть відстоювати свою позицію. Необхідно їм допомогти!
Дуже важливо продемонструвати різноманітність думок з досліджуваної теми. Отже, починаючи урок, ми демонструємо учням різні, часом полярні, позиції вчених, громадських діячів.
Приклад:
Питання, яке досі хвилює: Чи потрібна була революція 1917 року в Росії?
Дайте учням подумати. На дошці або екрані розміщуємо шкалу думок. В даному випадку таку:
- Потрібна
- Потрібна, але із застереженнями ...
- Чи не потрібна, але були об'єктивні причини ...
- Не потрібна
Запропонуйте учням вибрати одну з позицій. Роздайте роздруковані матеріали з різними позиціями вчених (істориків, філософів), публіцистів. Розсаджує учнів по групах однодумців, які дотримуються даної позиції.
Обговорення в мікрогрупах допоможе учням чіткіше формулювати свої думки, дискутувати більш аргументовано. Для того, щоб полеміка була більш конструктивно, напишіть на дошці або роздайте пам'ятку:
- Вислухай чужу альтернативну позицію
- Дай прогноз, які наслідки матиме позиція твоїх опонентів.
- Обоснуй свою позицію з ПОПС-формулою.
- Якщо наприкінці дискусії, ти вирішиш поміняти свою позицію, поясни своє рішення.
Організація такої форми заняття, безумовно, має і надпредметних значення:
- Вчить культурі дискусії,
- Вчить відстоювати свою думку.
Вчитель веде дискусію, просить учасників при необхідності приводити більш вагомі аргументи на захист своєї позиції. При підведенні підсумків дуже важливо не нав'язувати учням своєї думки.
Можна розглянути можливі наслідки кожної з позицій, наскільки вони відображені в суспільстві, як вони впливають на його диференціацію, а може і розколюють його.
Немає сумнівів, що такий прийом може мати місце не тільки на уроках історії та суспільствознавства, а й інших предметах гуманітарного циклу, а також у ряді випадків на уроках біології, географії.
Автор: Г.О. Аствацатуров
Джерело: http://didaktor.ru/priyom-pedagogicheskoj-texniki-zajmi-poziciyu/
# Педтехніка_uchitelya_online
Немає коментарів:
Дописати коментар