понеділок, 17 серпня 2015 р.

Ігри на перерві в школі: як організувати веселе дозвілля?

Рухливі зміни - це релаксація і оздоровлення. Дозвілля виконує свої функції за кількох умов:

  1. Участь у грі - добровільне, за бажанням.
  2. Старшим і молодшим школярам виділяють для цього окремі місця.
  3. Одночасне проведення декількох ігор дає дітям можливість вибору.
  4. Правила повинні допускати зміну складу учасників і бути гранично простими.
  5. Сюжет - добре знайомий, цікавий, відповідний фізичній підготовці дітей.
  6. Гра зобов'язана закінчитися за 3 хвилини до дзвінка на черговий урок.

Розробляючи сценарій активної зміни, педагог повинен диференційовано підійти до хлопчиків і дівчаток, учням з різним темпераментом, фізичними даними.


Ігри на перерві для молодших школярів
- Перебіжки
Учасники стають в коло, зберігаючи дистанцію в 3 кроки. Один - в середині. Кожен учень позначає своє місце розташування кружком навколо ніг на землі.
Дитина в центрі подає команду: «Міняйтеся!» Почувши це, діти перетинають коло і міняються місцями. Ведучому треба не упустити момент і спробувати зайняти будь-яке вільне місце.

- Глухий телефон
Діти діляться на дві команди. Перемагає та, яка правильніше передасть за «телефоном» загадане слово. Ведучий придумує його і тихенько каже на вухо першим гравцям з кожної команди. Вони кажуть його наступним й так далі. Остання дитина голосно називає почуте.

- Струмочок
Бере участь нечітке кількість учнів. Один - ведучий, решта діляться на пари. Вони беруться за руки і піднімають їх високо над головами. Пари стають один за одним так, щоб вийшов живий коридор.
Ведучий швидко проходить через «струмочок» і вибирає одну дитину. Нова пара стає в кінець коридору. Залишившись учень - новий ведучий.

Активний відпочинок для учнів середньої школи
- Третій зайвий
Одна дитина - ловець, решта діти діляться на пари. Стають в коло: один з пари попереду, другий - ззаду.
Треба вибрати того, хто буде тікати від ведучого першим. Цей гравець під час бігу може встати попереду будь-якої пари. З утворилася трійки учасник, що стоїть останнім, зривається зі свого місця і тікає по колу від ловця.
Тікає має право встати попереду будь-якої пари. Якщо його встигли наздогнати до цього, він сам стає ведучим.

- Плутанина
Для цієї гри на перерві в школі потрібно мінімум простору. Однокласники вибирають одного ведучого, якому доведеться на час вийти в коридор (або кабінет). Решта діти стають у коло, тримаючись за руки.
Їх завдання - заплутатися, не розмикаючи рук. Вони можуть переступати один через одного, пробиратися під з'єднаними руками інших дітей.
Закінчивши з цим, кличуть дитину-водить: «Бабка! Бабка! Нитки рвуться. Скоро-скоро розірвуться ». Мета увійшов - розібрати плутанину, вказуючи учасникам, як їм переступати або повертатися. Якщо він помилився і «нитка розірвалася», все починається знову.

- Виштовхніть мене
Учасники стають всередині накресленого на землі кола. Їх руки - за спиною. Учитель подає сигнал. Почувши його, кожен учень повинен виштовхувати одного з сусідів за межу. Діяти можна спиною, плечима і ліктями. Заборонено використовувати кисті, щоб хапати і штовхати, а також голову. Зумів залишитися всередині кола - переможець.

Ігри для старшокласників
Ігри на перерві в школі для підлітків відрізняються чіткими правилами, а самі діти свідомо їх дотримуються.
- Чехарда
Учасники, поділившись на кілька команд, стають у колони. Перший учень з кожної команди присідає навпочіпки, зігнувши голову. Завдання інших - перестрибнути через нього і присісти попереду.
Зробити все потрібно з максимальною швидкістю. Коли перший учасник виявиться в кінці колони, він перестрибує через всіх і займає своє первісне місце. Перемагає команда, яка швидше закінчила гру.

- Придумай сам
Участь беруть 2 команди. Хтось першим з однієї команди придумає кілька вправ і встає на місце. Далі продовжує гравець з іншої команди, потім знову з першої.
Якщо школяр не зміг придумати нову вправу, а повторив уже виконане, він отримує штрафне очко. Виграє команда, яка набрала більшу кількість балів.

- Затягни в коло
Вимальовується коло такого діаметру, щоб тримаються за руки діти перебували від нього на відстані 30-40 см. Мета учасників - затягнути всередину сусіда і не потрапити туди самому.
Джерело: http://pedsovet.su/metodika/5854_igry_na_peremene_v_shkole

Немає коментарів:

Дописати коментар