пʼятниця, 7 серпня 2015 р.

Інтелектуальна гра "Кастрюлька"

Збирається парна кількість гравців від 6 до 10-ти чоловік. Кожному з граючих видається не менше трьох порожніх смужок паперу. На кожній з них необхідно написати ім'я якогось персонажа, якесь слово. Смужки скручуються в трубочки і опускаються в невелику порожню ємність (звідси й назва гри).

Гравці розбиваються на пари. Щоб уникнути підказок учасники кожної з пар повинні сидіти не поруч, а навпроти один одного.

1-й тур гри.
Кожній парі надається всього 30 секунд для того, щоб описати загадане слово: описати ознаки, властивості. Один дістає папірець і пояснює. Називати однокореневі слова забороняється. Інший учасник намагається вгадати. Учасники прагнуть вгадати максимальна кількість слів. Якщо слово не вгадаєш, папірець відправляється назад в каструльку.

Відповідь на нерозгадане слово зачитувати забороняється. Після 30 секунд гру продовжує по колу наступна пара. Відповідно учасники пар міняються ролями: той, хто вгадують тепер пояснює.

Коли закінчуються папірці, підводяться попередні результати. Всі папірці знову вкидаються в каструльку.

2-й тур гри.
Цей тур нагадує гру ВГАДАЙ СЛОВО. Пантоміма. Кожне з слів зображується. На цей раз кожній парі пропонується на розгадування 1 хвилина. Вгадати буде легше, якщо учасники будуть уважними і згадають, які слова вгадувалися в першому турі.

Знову підраховуються попередні результати. Папірці кладуться назад в "каструльку".

3-й тур гри.
Кожній парі дається на вгадування 30 секунд. Той, хто пояснює, витягнувши папірець, повинен назвати лише одне слово-асоціацію. Коли закінчуються папірці, підраховується підсумок: яка з пар виграла.

Гра дуже захоплює. Як правило, проходить весело. Легко помітити великі дидактичні можливості цієї захоплюючої гри.

Однак для її проведення у школі необхідно вирішити для себе ряд проблем.
Насамперед, це дефіцит часу. Якщо гру проводити поза уроку, то ми можемо дозволити собі велику кількість загаданих слів. На уроці ж можна обмежитися 2-3-ма завданнями від кожного участника. Між тим, жорсткий регламент в 30 сек. (або в 1 хв.) Дозволяє зробити змагання дуже динамічним.

Друга проблема: кількість учасників. Зрозуміло, ми повинні залучити максимальну кількість учнів. У такому випадку створюються команди, в кожній з яких один пояснює. Команда вгадує слово. У ролі вгадувачів учасники можуть мінятися.

Третя проблема: тематична спрямованість. Тут можливі два варіанти. Або вчитель сам вписує на папірцях слова. Або командам дається завдання згадати слова на певну тему.

Гра добре сприяє зануренню в конкретну предметну область.
У першому турі учні успішно впораються із завданням, якщо зможуть описати ознаки, властивості того чи іншого предмета, явища, персонажа. Якщо слово незнайоме учасникам, то необхідно спробувати підібрати якісь асоціації, несподівані рішення (на що схоже і т.п.)

Другий тур сприятиме ще більшій фантазії учнів і занурення в предметну область.

Третій тур є яскравою демонстрацією командного духу та уважності учнів. Адже до цього вже двічі прозвучали загадані слова. Тому асоціації можуть бути найнесподіванішими. Зате в цьому турі при злагодженій грі можна набрати вельми велику кількість балів.

Протягом всієї гри необхідно уважно стежити за тим, як суперники вгадували те чи інше слово. Це полегшить виконання своїх завдань.

Автор: Г.О. Аствацатуров
Джерело: http://didaktor.ru/didakticheskij-potencial-intellektualno.../

Немає коментарів:

Дописати коментар